Bemutatkozás

A Gödi Szivárvány Bölcsőde jelenleg 118 férőhelyen, két telephelyen fogadja a gödi gyermekeket. Bölcsődéink - területi elhelyezkedésük alapján - a város valamennyi lakórészében élő kisgyermekes családok igényeit ki tudják elégíteni.
Szakmai törekvésünk, hogy a bölcsődénkben egyformán jól és otthonosan érezze magát gyermek és felnőtt. Fontosnak tartjuk, hogy a ránk bízott gyermekek nyugodt, biztonságot adó nevelői légkörben, játékon keresztül, játékba integrált tanulással gazdagodjanak értelmileg, érzelmileg és szociálisan, és ezt a szülők számára is mintaként közvetítsük.
Valljuk, hogy minden gyermek egyedi és megismételhetetlen, csak rá jellemző tulajdonságokkal és egyéni szükségletekkel rendelkezik. Mással nem helyettesíthető individuum, önálló személyiség. Éppen ezért a világon minden gyermeket különleges védelem és bánásmód illet meg.
A bölcsődében mindenekelőtt az alapvető fiziológiai és higiéniai feltételeket kell biztosítani. Nagyon fontos a gyermek fejlettségének megfelelő tapasztalatokat, ingereket biztosító tárgyi környezet, és nem utolsósorban a biztonságot jelentő és támogatást nyújtó, stabil és szeretetteljes kapcsolatrendszer megteremtése. A megfelelő, egészséges élelem, a tiszta, kényelmes ruházat, a biztonságot nyújtó csoportszoba.
A bölcsőde nyitott és rugalmas rendszere mindig igazodik a gyermek egyéni szükségleteihez, életkori és egyéni sajátosságaihoz, fejlődési üteméhez. A játék a legfontosabb fejlesztő tevékenység, amelynek visszatérő módon, mindennap és hosszantartóan, zavartalanul kell megvalósulnia. Az egyéni, differenciált bánásmód elengedhetetlenül szükséges a minden gyermeket megillető személyes, bensőséges kapcsolat kialakításához.
Hisszük, hogy a kisgyermek harmonikus fejlődése a családdal szorosan együttműködve valósulhat meg. A korai időszakban – a 0 és 3 éves kor között – a gyermekeket ért hatások döntőek lehetnek a későbbi fejlődés alakulásában. A bölcsőde – tiszteletben tartva a családi nevelés elsődlegességét − kiegészítő, mintaadó és támogató szerepet vállal a gyermek fejlődése és személyiségének kibontakoztatása érdekében.
A bölcsődei pedagógus: a kisgyermeknevelő - legfőbb munkaeszköze a saját személyisége. Alapvető tulajdonsága a hitelesség, az empátia és az elfogadás. Nevelői attitűdje pedig elfogadó-engedékeny. Minden gyermekkel képes kialakítani az érzelmi biztonságot nyújtó kapcsolatot. Jól ismeri a gyermek egyéniségét és az életkori sajátosságait, támogatja a gyermek személyiségének kibontakozását, aktivitását és önállósodását. A szülőkkel együttműködve képes elősegíteni a társadalmi és közösségi szokások és viselkedési szabályok elsajátítását. A gyermekek nevelését, gondozását elhivatottsággal, igényesen végzi.
A bölcsődei nevelés során teret enged az alkotói szabadságnak és a világ felfedezésének. Ennek köszönhetően a gyermek felépítheti önmagát, „megtervezheti” személyiségét, mely utóbbi elsősorban nem kívülről irányított folyamat, hanem belső építkezés. Bölcsődei célunk tehát a személyiség kibontakoztatásához a pedagógiai lehetőségek biztosítása.

Boldog, egészséges lelkű, a világ dolgai iránt nyitott, eleven eszű, kiegyensúlyozott, kezdeményezésre képes gyermekeket kell nevelnünk, olyanokat, akik később a társadalom intelligens, fogékony, problémamegoldásra képes, kreatív tagjaivá válhatnak.